Ny hund.

  2009-02-08 @ 18:19:56
Idag kom en fjärde hund hem till oss, som vi eventuellt ska behålla. Han (ja, det är en hane) heter Doolie och är en cockerpoo av den lite större typen, vit med pudelpäls och klippt som en pudel. Rätt söt och charmig, tyst och kelig. Ska bli intressant att ha honom här.

För övrigt började Majja löpa idag, eller det var i alla fall idag som vi såg blod. Oj, det där lät lite fel, men...

I morgon ska vi ögonlysa Wilma och Majja, och även Wilma's blivande make Rocky. Hoppas (och tror) att alla blir ua!

Vad har annars hänt idag då? Jaa du, inte så jävla mycket faktiskt. Sov ganska länge, gick upp vid ett eller något sånt tror jag.
Lät en kille vid namn Fredrik sminka mig, vilket var himla nervöst. Han sminkade mig igår också, såg ut som ett synskadat mongo. Jag visste ju såklart att han som kille inte skulle lyckas särskilt bra, men jag var inte beredd på att behöva dra en godispåse över huvudet för att våga ta mig till toaletten. Det var igår det. Idag när han ville sminka mig var jag riktigt skeptisk, och rädd, faktiskt. Men det blev inte så himla farligt. Som en ung tjejs första sminkning ungefär. Lite kladdigt med mascaran, lite svårt med pudret och lite ögonskugga och highlighter på fel ställen men annars rätt okej. Fick fixa till det litegrann bara, så att jag kunde visa mig offentligt.
Efter det bakade jag, Fredrik och Nicole en kladdkaka. Och oj, vad barnsliga killar kan vara. Svårt att tro att han fyller 15 på fredag. Nåväl. Kakan blev ganska god, och det var lite kul att baka tillsammans med andra for a change. När jag var ensam hemma hela dagarna hos pappa bakade jag ofta, och då var jag ju helt utan sällskap (med undantag för eventuella talkshow's på tv). Kul med olika åsikter, även om Fredriks tjat om att han ville ha mycket smet kvar i bunken som han kunde slicka rent var lite smått ennerverande.

Igår städade jag förresten rummet, helt otroligt va? Jag har en tendens att skräpa ner i mitt rum, och en oerhörd förmåga att stöka till i ett rum där det inte finns så många saker att stöka till med. Här i jourhemmet har jag ju bara kläder, tidningar och smink, men jösses vad stökigt det blir! Godis köper jag varje vecka, men utan papperskorg i rummet tenderar alla papper att hamna i olika små "skräphögar" här och var... Äckligt, men det är faktiskt bara torrt godispapper. Nåväl, mitt stökiga rum blev som sagt mindre stökigt igår, då jag med liiite hjälp av Nicole städade upp det allra värsta.

Snart är det dags att söka till gymnasiet. Suck. Och jag måste göra nationella proven också. Suck. Suck.

Har beställt lite kläder btw. Dom borde komma när som helst. Det jag beställde är en vit (fejk-)läderjacka i bomberstil från Brooker, ett grönt linne från jag vetefan, och ett par niceiga skor från Brooker. Beställde från bubbleroom, ett ställe jag med all säkerhet kommer beställa ifrån igen. Det gick så snabbt och enkelt, jag rekommenderar ett besök! Behöver en sjal/scarf/halsduk som matchar jackan, men måste först pröva den. Ett par ljusbruna stövlar tror jag skulle passa. Nu när jag går ut en timme varje dag är det ju viktigt att se bra ut!

Vi får höras vid senare, darlings. Rekommenderar ett besök på flashback's forum (finns länk i spalten till vänster), ett mycket kul ställe. Läs t ex "död o återfödds" hiskeligt roliga teorier om Gud, intra-terrestrials, reinkarnation och annat trams och flams som jag anser vara nonsens. Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0