Tjenis! =)

  2009-01-24 @ 14:56:57

En del av er kanske undrar lite om bloggens namn, Lindalien. Lindalien är en sammansättning av Linda, mitt namn alltså, och alien - eftersom jag är smått annorlunda och konstig.

Idag vaknade jag halv två (på eftermiddan..), och undrade varför ingen hade väckt mig tidigare, som typ på morgonen eller åtminstone på förmiddagen, och kom fram till den simpla förklaringen att övriga familjemedlemmar också var  övertrötta och fortfarande låg och sov.
Men när jag kom ut i köket satt pappa där med laptopen på bordet och tv:n påslagen. Lite förvånad var jag, men pallade inte riktigt bry mig. Istället gjorde jag i ordning lite frukost åt moi, och satte mig vid bordet och konverserade lite med min käre far.
Det visade sig att vi båda hade abstinens, eftersom vi båda dricker kaffe men idag inte hunnit få i oss en endaste kopp. Jag var för trött för att koka kaffe (hehe), så pappa lät mig ta hand om de två pokerturneringar han höll på att spela medan han gjorde i ordning kaffe. Jag hann bara få skitkort.

Efter en (rätt så) mysig frukoststund med kaffe lättade huvudvärken och jag kunde vandra vidare in till datorn.



Jag måste säga att det känns väldigt konstigt att komma hem till pappa och sova, eftersom jag numera är van att dela säng med en liten vovve. Utan en gosig hund i famnen känns det oerhört tomt.
=)
Hos jourfamiljen delas sängen med denna hund, Wilma.


Ciao for now! <33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0