Sminkrecension!

  2009-07-13 @ 22:47:34

Dream Matte Mousse från Maybelline New York, färg 010 Ivory (gamla designen och nya designen):

En täckande foundation, min personliga favorit. Dock har jag den bara på hösten och vintern eftersom den känns för tjock för sommaren. Ger en matt och fräsch look, jämn färg och håller i sig bra. Betyg: 4/5


True Match från L´Oreal Paris, färg Golden Beige:

 Ett lätt puder som ger ett matt resultat. Täcker inte fläckar eller prickar. "Svampen" som man fick med sög åt sig allt puder och lämnade nästan ingenting på huden, fick använda en egen borste i stället. Betyg: 3/5


Blusher från H&M, färg Tawny Rose:

En rätt bra rouge, som ger lagom mycket färg. Inget märkvärdigt, men duger absolut. Betyg 3/5


Eye Shadow Quartet från IsaDora:

Som jag upplever det så ger inte ögonskuggan särskilt mycket färg, men den duger rätt bra ändå. Det vita använder jag som highlighter i ögonvrån, jättesmidigt! Betyg: 3/5


Telescopic Mascara från L´Oreal Paris, färg Deep Brown:

En av mina favoriter, borsten passar mina ögonfransar jättebra. Fransarna blir långa och fylliga. Betyg 4/5


Telescopic Explosion Mascara från L´Oreal Paris, färg Black:

Förväntade mig mer av den här faktiskt. Trodde den skulle nå ut till alla fransar perfekt, men det gör den inte. Den når bara liite bättre än andra mascaror. Och fransarna blir långa, men inte särskilt fylliga. Betyg 3/5


Eye Definer Shade från The Body Shop, färg Rich Brown:

Mycket bra eyeliner, lagom hård och kladdar inte, men ger ifrån sig mycket färg. Betyg: 4/5

OBS! Betygen är baserade på mina åsikter enligt användande på mig själv.

Kommentarer
Postat av: H A N N A [ e s t h . b l o g g . s e ]

ja, hon är verkligen vacker!

kram, http://esth.blogg.se

2009-07-13 @ 23:22:15
URL: http://esth.blogg.se/
Postat av: Annie

Den där Dream Matte Mousse från Maybelline New York

är super bra :) Använder den själv och älskar den :)

2009-07-14 @ 04:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0