Corgo Ergo Sum...

  2009-03-04 @ 23:09:27
...står det på min nya header. En del av er fattar ingenting, andra kanske vet vad det betyder. Det är i alla fall latin, så långt hänger ni kanske med. Det betyder "Jag tänker, alltså är jag" - känt på engelska som "I think, therefor I am". Jag tyckte bara det var på plats md en liten förklaring av detta. =P

Vad har jag då gjort idag? Jaa du, sovit som vanligt. Klockan 13 hade jag tid hos kuratorn, och jag gick väl upp nån timme innan. Men det var inte frivilligt.
Jag har, som känt, sömnproblem - eller snarare problem med att jag är ständigt trött - och det är ruskigt svårt att få mig att vakna när jag väl somnat in. Lite läskigt, nästan.
Isbitar är bara skönt. Vatten e också mysigt. Oljud går att stänga ute. Dra av täcket, jag bryr mig inte. Skrik på mig tills du blir blå. Gör vad du vill, jag reagerar inte! Den som försöker väcka mig kommer inom kort lida av psykbryt och nervsammanbrott, för det är enormt ennerverande och frustrerande, kan jag tänka mig. När min madrass (och jag på den) bars ut i snön uppe i järvsö låg jag stilla kvar och mös. Korkat nog bar dom in madrassen igen....  Eller var det kanske smart? Jag hade kanske förfrusit om jag legat kvar för länge? Ja, för inte var jag på väg upp i alla fall.

Vanilj. Jag är jävligt förtjust i vanilj. Smaken är kanske lite tam, doften är ljuv men inte så speciell... Men ändå. Jag gillar ordet, tror jag. Jag gilar känslan jag får av ordet vanilj. Vanilla. Mmm.... Kokos är också ett mysigt ord, smakar förjävligt men luktar gott!
Jag har en annan blogg som heter lindavanilla.blogg.se, tycker det låter bättre än lindalien... Om jag lyckas så ska jag försöka flytta hela den här bloggen till lindavanilla, wish me luck....!

Visst känns det ont om bilder i min blogg just nu? Jag ska försöka ta fler bilder, men det e lite svårt när man ligger och sussar större delen av dygnet.....

Nåväl. Detta inlägg blev klottrigt och osammanhängande, utan minsta lilla fragment av någon röd tråd att följa. Nåväl. Det blir så ibland, I guess..

Kommentarer
Postat av: Malin

Du har fått citatet lite fel bara det heter ¨cogito ergo sum¨ :)

2009-03-05 @ 22:45:33
Postat av: Linda

hahaha ojsan, va tokigt xD oc h pinsamt, framför allt... tack så mycket! Tur att det finns dom som har koll.... ^^

2009-03-05 @ 22:51:35
URL: http://lindalien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0