Knullturama-bloggen

  2009-03-04 @ 23:25:38
Fanns så sent som igår en blogg som hetter knullturama, som  givetvis handlade om skolan Kulturama i hammarby sjöstad. Någon okänd person hade skapat den, i syfte att avslöja hemligheter och sprida vidare rykten om eleverna i årskurs nio.

Det jag stör mig på, är att det var just rykten det skrevs om. Det var inga bekräftade sanningar, utan bara lösa rykten. Och sen så kändes hela bloggen som en liten parodi på Gossip Girl. Designen påminde om Gossip Girl, bara det att texten var gul i stället. Det känns en smula oroväckande att TV-serier kan influera och inspirera folk att skapa såna här saker, även om det inte direkt var så allvarligt just den här gången. Man undrar ju hur det kan gå om alla blir så tagna av TV-serier? Förresen, jag vill inte veta. Det känns inte roligt att det finns såna människor alltså. Men jag skuldbelägger INTE TV för det, det är på intet sätt medias fel. Personen i fråga har väl redan någon form av psykisk ohälsa, vilket man inte kan beskylla TV:n för.

Hörde för x antal månader sedan talas om en ung grabb som dödade sin kompis pga pengar i ett TV-spel. Det är förstås inte TV-spelets fel att detta hände, hur gärna de äldre invånarna (som växte upp utan TV och minsann var så friska och hälsosamma) vill tro det. Det är ju den unge killen som redan innan han satte sig vid datorn geekade loss hade något fel i skallen. Det är givetvis mycket sorgligt och tragiskt, det motsäger jag inte.

Jag undrar förresten hur det gick för den unge killen som dödade sin kompis. Har inte hört mer om honom... Ångrade han sig? Lever han fortfarande eller har han kanske tagit självmord? Sitter han på nån psykavdelning nånstans? Och spelet, får han någonsin spela det igen...?

Btw, knullturama-bloggen är nu borttagen, tack och lov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0