090519

  2009-05-19 @ 21:42:31

Dagens bild: Thorleif, en av Majjas små cockerpoo-bebisar, har somnat i mitt knä! På bilden är han ca 4 dagar.


 Dagens klockslag: 15.00 - hade tid hos en privatläkare som ska utreda mig! :D
 Dagens kärlek: Min egen goda PASTASALLAD! ;D
 Dagens TV-program: Krig och Fred - SVT1 sänder just nu första delen av fyra, försöker titta på den ^^
 Dagens musik: Har fått Alexander Rybak's "Fairytale" på hjärnan.... Suck.
 Dagens koppar kaffe: En stor cappuccino från donken, fast jag orkade bara halva xD

Idag blev jag väckt runt halv elva-elva av pappa, som berättade att vi har fått en tid idag klockan tre på läkarhuset på östermalm, och att han tänkte åka i god tid så att vi kanske kunde ta en fika nånstans också. Trevligt, tyckte jag och gick upp och gjorde mig i ordning. Åt frukost också, flera rostade mackor, blev alldeles för mycket...

Vi åkte iväg så fort som jag var klar, och hittade en parkeringsplats ungefär kvart i ett, och hade därför ett bra tag på oss innan det var dags att leta sig till fram till läkarhuset. Så, vi gick till McDonalds och åt lunch. Hade ätit alldeles för mycket frukost, men dum som jag var ville jag ändå ha en ceasarsallad (eftersom den är så jäkla god), och så provade vi även den nya McFlurry Marängswiss. Det blev vääääldigt mycket, och jag kände mig sprängfärdig efter ett tag... Men hade fruktansvärd huvudvärk (= abstinens) så jag var tvungen att ta en kaffe, men det gick trögt att få ner den... När vi satt i väntrummet blev jag tvungen att slänga det som var kvar, eftersom jag fick kväljningar när jag försökte dricka den. Skitskumt!

Anyways, klockan 15.00 klev vi in hos doktorn och fick berätta från början hur det är och vad jag har för symptom. Efter det gav han oss några papper på prov som jag ska göra, eller ta då, och så fick vi några tider. Minns att en tid är på 8.00, kul liksom.... -.-

Efter att vi fått med oss alla papper och skit, gick vi på Musikmuseet, eftersom det låg på samma gata som läkarhuset. Var väl sådär småtrevligt, var inte så stort men det dög ändå.

På väg hem (jättekul att åka ifrån stan klockan 17 på en vardag... -.-) så svängde vi in på Elgiganten och köpte några Wii-spel som pappa och Micke kan roa sig med på jobbet (japp, det är vad dom håller på med på dagarna!). Har vi tur så får vi låna hem dom till vårt eget Wii :)

När vi kommit hem, hämtade vi Ica-kassarna och satte oss i bilen igen. Jag har ju flyttat hem nu, och då vill jag ha lite grejer hemma som jag kan äta!  :P

Väl hemma igen började jag med en härlig sallad, som blev übergod! Var tvungen att äta av den, trots att jag redan ätit så mycket. Blev dock så mätt att jag spydde, helsjukt :S

Just det, pappa berättade att han funderar lite smått på att kanske köpa en travhäst tillsammans med Micke, bara sådär på skoj. Jag tycker så klart det vore jättekul, så vi får se vart det leder :)

Saknar vovvarna jättemycket... Känns så skumt att sova ensam i sängen. Men jag ska hälsa på, kanske redan nästa vecka! :D

Igår var jag förresten med mina två mongonötter, Sara och Henke! Älskar dom (L)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0