JAG SAKNAR WILMA

  2009-05-23 @ 15:39:26
Nu har jag bott hemma i några dagar, och redan saknar jag jourfamiljen. Mest Wilma faktiskt, då hon var den som var med/hos mig mest, och sov i samma säng som mig och allt...

Men jag saknar ju också Lotta och Majja, och Harry litegrann. Och självklart alla tvåbenta, men det tänkte jag var underförstått.

Och all liv och rörelse, att det aldrig riktigt var lugnt och stilla, jag gillade det på nåt sätt. Det är så stor skillnad mot här, där ingen är hemma på dagarna och allt är väldigt tyst och trist.


Söta Wilma i bilen, minns inte riktigt vart vi var på väg dock.


Aaww, Wilma vill in till valparna! Eller till mig? ;)


Wilmisen ligger och vilar. Ser ut som hon har mögel i håret dock.


Wilma i parken! Trots att hon är lös så står hon bara och glor på mig. Vilken hund! :D


Okej, hon gick och sniffade lite på Felix men hon vände snabbt tillbaka ^^


Kattskit i gruset. Är jag övertygad om.


Slickar sig om munnen efter hon ätit kattskiten. Mys-Wilma! :)


Lilla Lotta, sitter och gäspar i solen. Loligt att hon kollade på mig samtidigt.


(Dräktiga) Majja ligger i min säng och drömmer... Om valpar, månne? ^^


Lotta uppe i Hälsingland. Den där blicken, vad betyder den...?


Wilma i snön... Japp, hon är kortklippt! Och så är hon ju typ högst i rang, så hon måste stå och vakta alla andra.


Wilma ligger och halvsover i min säng. Gulle! :'D


Wilma dansar för en godis. Notera hur hon slickar sig om munnen! ;D


Lotta-Potta gnager på kopplena i bilen. Ååh, där e ju Doolies också! :D


"Jag vill ut!" skriker Wilma, och Harry kollar konstigt på henne.


Lotta och Wilma totaldissar stackars Harry.


"Jag ser ingen kanin?" säger Lotta. Harry suckar.


"Ååååh jaa, Linda tänker släppa ut mig!!" tänker Wilma och blir überglad bara för att jag reser på mig och ska byta kameravinkel. ;)


Lotta ger Harry totaldissen. Stackars Harry.


Ensamma harry försöker få Lottas och Wilmas uppmärksamhet.


"Nöjd nu?" suckar Lotta som lagt tassen på Harrys ansikte. Harry är lite småkär i Lotta, och hoppas att hon tänker pussa honom i öronen som hon gjorde ofta när hon var mindre.


Sådär! ÄNTLIGEN en fin gruppbild. Fast Wilma och Lotta ser ju lagom roade ut...


"Gå till kaninen!" säger jag. "Va? Är det en kanin här? Var?" säger Wilma och Lotta. -.-


Stackars lilla Harry. Han trycker sig mot stängslet och hoppas väl att jag ska kela med honom istället...


Nu börjar det bli jobbigt för vovvarna. Wilma vill ut, och Lotta känner sig antastad av Harry... xD


Sådär ja! Äntligen en genuint gullig bild på de tre!


"Okej, nu räcker det. Nu har du fått ditt lilla roliga. Släpp ut mig nu. Capisce?"


Harry hoppas omkring som en galning, av lycka då förstås, och Lotta och Wilma flyr för livet.


Söta Fröken Wilma sitter och myser i vårsolen.


Nu börjar töserna bli rastlösa...


Nu är Wilma ute. Lottar nosar försiktigt på Harry, med glad svans.



Och nu är båda ute. Harry känner sig lite ensam, men Wilma och Lotta är glada att dom kan springa runt och följa dofterna i trädgården!

Det blev många bilder, jag vet, men jag antar att dom mest är för min egen skull... Men erkänn att du också skulle sakna dessa sötnosar?! Btw, så blev det inte så många bilder som jag ju kunnat (och kanske också velat) lägga upp, jag pallade inte x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0