En riktig heldag

  2010-06-09 @ 00:28:35
Vaknade typ halv elva, gick upp vid kvart i... Stressade på mig kläder och smink och fixade håret lite, sen gick jag till bussen. Idag var det nämligen stadsvandring med skolan! Skitmysigt faktiskt, vädret var trevligt.

Efter maten haha, mätt och glad! Smakade sushi för första gången också. Inte min grej.


Först käkade vi på restaurang Mongolian, ett underbart ställe med god asiatisk buffet! Är helt såld på deras friterade kyckling, dreglar bara jag tänker på dom...

Haha, Sara zoomade in utan att jag var beredd... Ser ni tallrikarna i glajjorna?


Sen gick vi till medeltidsmuseet, har aldrig varit där tidigare så det var intressant. Våran schweiziska guide Lauren visade oss först runt i museet, och sen gick vi en sväng i gamla stan medan hon berättade om hur det var där på medeltiden.

Vi gick och kollade på statyn av S:t Göran och Draken, och hon berättade hur legenden gick. Hon sa att det möjligen symboliserade kristendomens seger över hedendomen, och Sveriges seger över Danmark.

Hon avslutade med att ta oss till en gammal klosterkällare, och berättade att den sades vara hemsökt och att det skett mirakel där under medeltiden. Mysig stämning med en mörk, gammal källare faktiskt.

Efter det tog jag och Sara tuben till t-centralen, vi orkade inte gå mer efter en lång dag... Hehe. Vi shoppade lite på drottninggatan och hötorget, Sara skulle hitta en klänning till imorn (skolavslutning!). Dock hittade hon ingen hon blev riktigt nöjd med... Jag däremot hittade ett par stekheta skor, behövdes verkligen ett par högklackade sandaletter/skoletter. Ska ha dom imorn tror jag.


Nya skorna, snygga va?

 

Tyckte dom var lite balla.


Efter shoppingen bestämde jag mig för att åka till Henke. Jag knackade och ringde och smsade och kände efter om dörrarna var öppna, men när jag insåg att det inte var någon hemma så blev jag lite sur. Det kunde han ju faktiskt ha sagt, sa till honom att jag skulle komma.


Fotade naturen runt Henkes hus haha, tycker maskrosor är så söta när dom är fluffiga!

 

Haha... Tyckte den var lite gullig.


Klockan var väl runt 20, och jag ville inte riktigt dra hem än. I stället gick jag in till stallet och fotade hästarna! Var längesen sist, har kommit några nya så var ju tvungen att hälsa. Träffade även en rolig tjej som hette Skorpan, vi snackade lite tills hon skulle gå och kvällsfodra.

Den här skönheten heter Bella, hon är ny för mig!



Gulliga Chivas!



Lilla Dacke, haha han ser typ nyvaken ut?



Tror att detta är Ismira. Diggar luggen!



Den här raringen stod bland shettisarna, ny för mig. Nadja heter hon!



Verkar vara ung och lite hetsig.



Minns inte riktigt vad den här rackaren hette... (Just det, visste ni att bödelns hjälpare kallades rackare? :P)

 

Jag och Dacke, usch måste verkligen göra något åt mitt hår...

 

Jag och Dante! Ser ni att han har förlorat ett öga? :(

 

Jättekelig ponny, lite läskigt dock med ögat...som inte finns!


Sen gick jag ut i kylan igen (hade bara linne och skinnjacka...) och fotade lite blommor och dylikt. Plötsligt körde bilen upp på Henkes garageuppfart, så jag tänkte gå in och värma mig lite och kolla bussar hem (klockan var halv nio). La mig i Henkes säng och pillade på hans fällkniv (heter det så? Ni vet med massa olika verktyg) tills Henke plötsligt kom in och frågade om jag ville ha skjuts. Han skulle tydligen åka med sin brorsa nånstans, riktigt najs med skjuts!

Så, jag åkte lastbil hem och brorsan blev lagom förvånad när han såg mig bli avsläppt av en "toapapperslastbil", som han kallade den (det var väl nån transportbil för toalettpapper). Första gången jag åkte lastbil, riktigt mysigt när man sitter tre i rad därfram haha.

Det var min dag idag, glad att jag tog med kameran! Nu ska jag käka, duscha och förbereda inför imorn (har brutit en nagel t ex...).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0