Midsommarafton

  2010-06-26 @ 22:30:37
Åkte upp till gamla jourfamiljens landställe i hälsingland igår för att fira midsommar (och lämna brorsan som ska stanna där i 2 veckor)! Kom fram strax efter tolv, vädret var härligt och det var lagom varmt. Vi satt och snackade skit och väntade på andra familjer som droppade in, och sen blev det underbar lunch! Jättegott verkligen :)

M, jag och pappa vid det stooora bordet! Vi var många som firade tillsammans, tur att I är händig och kan snickra!



Vi satt och drack lite tills det var dags för den årliga kubbturneringen! I vanliga fall är det barnen mot de vuxna, men eftersom det var rätt orättvis fördelning (typ... 3 barn och 11 vuxna?) så körde vi killarna mot tjejerna och då blev lagen jämna.

Det började väl sådär, jag har inte spelat kubb sen jag var 8 år... Och jag är urusel på sporter i övrigt...! Men jag lyckades faktiskt få ner hela 3 pinnar/käglor/kubbar (?!) och det gick rätt bra för vårt lag! Men sen kom grabbarna igång tyvärr och vi var nära att förlora... Men då kom spöregnet helt plötsligt och vi sprang till altanen så fort vi kunde haha! Vi avslutade med att säga att tjejerna vann :) (Det gjorde vi ju också! :D)

Jag och pappa (i blomsterkrans!), och E i kanten haha...



Vi fortsatte dricka lite och försöke överrösta regnet som smattrade ordentligt på taket... Sen slutade det lika plötsligt som det började.

Några var duktiga och dansade kring stången (som ju är en uppochnedvänd *hrm*)! Det är brorsan, M, M, D, L o L! Och vovvarna Wilma och Pepsi.



Sen blev det dags för middag, och trots att jag var riktigt mätt sen lunchen så åt jag faktiskt en del, det var ju så oförskämt gott! :D

Underbara tyska jordgubbar! Lagom söta :)



Vi vilade våra stackars magar och smuttade på cider och likör tills det bjöds på efterrätt, den var ruskigt god! Ett genomskinligt glas med lager av chokladpudding, jordgubbsglass och grädde (och så toppad med skivade jordgubbar och ett chokladkex)! Fantastiskt, kände mig riktigt bortskämd.

Sommarcidern var riktigt god faktiskt, men gillar mest den söta förpackningen! :D



Senare framåt kvällen pratade vi o pratade, och skämtade och skrattade tills vi fick ont i magen. Alla tyckte min pappa var helfestlig, haha! Min syrra däremot fick i sig lite för mycket till slut och skämde ut sig en aning...haha. Snälla D hjälpte henne in till gäststugan och fick henne att somna.

Allergiska pappa gillar vovvar. Och Wilma gillar honom! I bakgrunden: E, L o J.



Sen gick vi till våra egna sängar en efter en och kämpade med att somna bland alla mygg som surrade precis vid öronen...

När klockan var runt...13, tror jag?...så blev jag väckt av lille L som sa att det snart var lunch. Låg i sängen och försökte vakna till i nån kvart och sen gick jag upp och satte mig bland de andra och väntade på kaffe och pastasallad med gårdagens grillade kyckling. Underbart gott som vanligt, och alltid bra att lära ungarna att äta grönsaker! Haha.

Lilla gulliga L och min brorsa, och i bakgrunden B i prickig klänning! :)



Sen satt vi och drack kaffe och snackade skit tills det blev dags att börja packa i ordning lakan och sånt. Satte mig på bryggan med Wilma och myste ett tag i solen, jätteskönt! Har ännu inte badat i tjärnen där, men kommer jag dit nån mer gång i sommar så ska jag försöka... Brorsan har badat flera gånger redan, haha.

Sen var det dags att dra hemåt. Ville gå på Variant (ett slags köpcenter typ) en sväng, men syrran och papi var alldeles för trötta (och bakis?) för det, så det blev raka vägen hem i stället. Synd, vi skulle ju svängt förbi familjen M innan vi drog ju... Nåväl. Sen var tydligen mamma i Ockelbo, som ligger alldeles i närheten, men vi var alla för trötta för att hälsa på.

Somnade tydligen i bilen... Vaknade innan vi svängde in mot Johannelund och droppade av syrran.

Jaa, sen drog jag o farsan hem och beställde pizza, mycket mat har det blivit nu! Ska vila min stackars mage nu och sukta efter godis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0